- Kodu ja aed 129
- Lemmikloomad 12
- Reisimine 38
- Internet 116
- Mood ja ilu 38
- Hobid ja mängud 26
- Lapsehooldus 8
- Elektroonika 25
- Suhted ja perekond 17
- Meelelahutus 23
- Pühad ja tähtpäevad 18
- Sport ja fitness 33
- Tervis 85
- Arvutid 187
- Pidu ja lõbu 25
- Haridus 39
- Raha 25
- Söök ja jook 73
- Autod 42
- Õigus ja seadused 13
- Kultuur ja ühiskond 23
- Töö ja karjäär 28
- Äri 38
Kuidas Anda Digiallkirja
Kirjutas Toomas
Digiallkiri on seaduse ees täpselt sama jõuga, mis traditsiooniline käsitsi kirjutatav allkiri ning seaduse järgi on riigiasutused kohustatud seda aktsepteerima. Vahe on vaid selles, et digiallkiri antakse failile või tehingule elektrooniliselt. Digiallkirja kasutamine on mugav, dokumentide või tehingute allkirjastamiseks ei pea tingimata kohale sõitma. Samuti on digiallkirja kasutamine mõistlik, sest vajalikest failidest saad teha võrdväärsed varukoopiad, samas kui paberkandjal lepingust koopiat tehes tuleb see kehtimiseks eraldi kinnitada. Kuidas anda digiallkirja?
Juhised ja sammud
Raskusaste: Lihtne
Vajalikud asjad
- ID-kaardi lugeja
- ID-kaardi PIN1 ja PIN2 koodid
- internetiühendus
- Kehtivad ID-kaardi sertifikaadid
- õigus arvutisse programme installeerida
1

2

3

4

5

6

Nipid ja hoiatused
- Digiallkirjastatult aktsepteerivad dokumente lisaks riigiasutustele ka paljud eraettevõtted.
- Kui konteineris olevat dokumenti keegi muudab ja salvestab sinnasamasse konteinerisse, muutub olemasolev allkiri kehtetuks.
- Digiallkirjastatud dokumendi puhul pane tähele allkirja - kas kehtiv või kehtetu.
- Õpi PIN1 ja PIN2 pähe ja hävita (põleta) see paber, millel nad sulle väljastati.