- Kodu ja aed 129
- Lemmikloomad 12
- Reisimine 38
- Internet 116
- Mood ja ilu 38
- Hobid ja mängud 26
- Lapsehooldus 8
- Elektroonika 25
- Suhted ja perekond 17
- Meelelahutus 23
- Pühad ja tähtpäevad 18
- Sport ja fitness 33
- Tervis 85
- Arvutid 187
- Pidu ja lõbu 25
- Haridus 39
- Raha 25
- Söök ja jook 73
- Autod 42
- Õigus ja seadused 13
- Kultuur ja ühiskond 23
- Töö ja karjäär 28
- Äri 38
Kuidas Aktiivse Kuulamise Abil Vestlust Juhtida
Kirjutas Toomas
Aktiivne kuulamine on vestluse juhtimise viis, mille abil vestluse juhtija loob parimad tingimused mõlemale osapoolele vestlusest kasu saamiseks. Aktiivset kuulamist kasutavad professionaalsed klienditeenindajad, psühholoogid, nõustajad, võid mõnd sõpragi kohata sinu peal seda tehnikat rakendamas.
Juhised ja sammud
Raskusaste: Keskmiselt väljakutsuv
Vajalikud asjad
- keskendumine
1
Vaikiv kuulamine. Ahaa..., mhmh..., selge..., mis sa kostad..., kuula ja imesta...
2
Hõlbustamine. Mind huvitab, mis Sind paneb sedasi mõtlema... , Kas räägiksid sellest lähemalt... , Ma ei saanud hästi aru, kas... , Kordaksid ehk...
3
Parafraseerimine (ümbersõnastamine). Niisiis, Sa väidad, et... , Nagu ma aru saan, Sa ütled, et... , Paranda mind, kui ma nüüd eksin... , Tahad siis öelda... , Sa ütlesid, et... , Nii et põhimõtteliselt Sa nõustud sellega, et...
4
Selgitamine (täpsustamine). Kas Sa võiksid mulle selgitada... , Ma ei saanud vist õigesti aru...
5
Reflekteerimine (peegeldamine). Ma saan aru, et..., Mõistan seda nii, et... , Teiste sõnadega siis... , Teile tundub, et...
6
Summeerimine (kokkuvõte). Kui nüüd kokku võtta... , Põhilised teemad olid... , Pinnale jääb siis praegu... , Sinu jutu iva seisneb siis selles, et... Nipid ja hoiatused
- Inimesed tavaliselt hindavad vestluskaaslasi, kes tahavad ja oskavad neid ära kuulata.
- Peegeldades vestluspartneri juttu kontrollid arusaadu õigsust ja hoiad ära valesti arusaamise ohu.
- Peegeldades vestluspartnerile tema juttu, käitumist või tundeid, näitad talle, et tema jutt on sulle oluline ning sa hoolid tema tunnetest ja mõtetest ning ei mõista teda nende pärast hukka.
- Ülekordamine aitab öeldut/kuuldut analüüsida ja paremini meelde jätta ning takistab kuulamistõkete kasutamiselevõttu (sildistamine, võrdlemine, vastuseks valmistumine kuulamise asemel jt).