Kuidas Aktiivse Kuulamise Abil Vestlust Juhtida

Kirjutas Toomas
Article37581604006SCKrS

 (10 korda hinnatud)

Aktiivne kuulamine on vestluse juhtimise viis, mille abil vestluse juhtija loob parimad tingimused mõlemale osapoolele vestlusest kasu saamiseks. Aktiivset kuulamist kasutavad professionaalsed klienditeenindajad, psühholoogid, nõustajad, võid mõnd sõpragi kohata sinu peal seda tehnikat rakendamas.

Juhised ja sammud

Raskusaste: Keskmiselt väljakutsuv

Vajalikud asjad

  • keskendumine
1
Vaikiv kuulamine. Ahaa..., mhmh..., selge..., mis sa kostad..., kuula ja imesta...
2
Hõlbustamine. Mind huvitab, mis Sind paneb sedasi mõtlema... , Kas räägiksid sellest lähemalt... , Ma ei saanud hästi aru, kas... , Kordaksid ehk...
3
Parafraseerimine (ümbersõnastamine). Niisiis, Sa väidad, et... , Nagu ma aru saan, Sa ütled, et... , Paranda mind, kui ma nüüd eksin... , Tahad siis öelda... , Sa ütlesid, et... , Nii et põhimõtteliselt Sa nõustud sellega, et...
4
Selgitamine (täpsustamine). Kas Sa võiksid mulle selgitada... , Ma ei saanud vist õigesti aru...
5
Reflekteerimine (peegeldamine). Ma saan aru, et..., Mõistan seda nii, et... , Teiste sõnadega siis... , Teile tundub, et...
6
Summeerimine (kokkuvõte). Kui nüüd kokku võtta... , Põhilised teemad olid... , Pinnale jääb siis praegu... , Sinu jutu iva seisneb siis selles, et...

Nipid ja hoiatused

  • Inimesed tavaliselt hindavad vestluskaaslasi, kes tahavad ja oskavad neid ära kuulata.
  • Peegeldades vestluspartneri juttu kontrollid arusaadu õigsust ja hoiad ära valesti arusaamise ohu.
  • Peegeldades vestluspartnerile tema juttu, käitumist või tundeid, näitad talle, et tema jutt on sulle oluline ning sa hoolid tema tunnetest ja mõtetest ning ei mõista teda nende pärast hukka.
  • Ülekordamine aitab öeldut/kuuldut analüüsida ja paremini meelde jätta ning takistab kuulamistõkete kasutamiselevõttu (sildistamine, võrdlemine, vastuseks valmistumine kuulamise asemel jt).

Kommentaarid

Toomas

Toomas

Medal_bronze_2 Veteran 2 564 punkti

Kategooria: Tervis